
“With .onion we move from contemporary avant garde to pop – or from pop to contemporary avant garde, depending on which direction you listen from. We also collect other contrasts, in terms of content, sound, emotion and other shells. That’s why our music is very different. There is wild noise, but also tender declarations of love. We’ll show you our collection. Besides, we’re dead serious about it all. Are we?
We are .onion: viola, synth, double bass, drums and voices.”
Am 5.5.2024 fand im Café koZ vor 50 Zuschauerinnen und Zuschauern das Konzert female power / .onion statt, das in Kooperation mit dem Arbeitskreis kritische Musikwissenschaft und dem AStA der Goethe-Universität Frankfurt organisiert wurde.
Blockflötistin Caroline Rohde spielte ein ca. 30-minütiges Programm mit weiblichen Komponistinnen: “Canto a Hanna” von Gabriela Ortiz (*1964), “Waever-of-fiction”; von Liza Lim (*1966) und “Charavgi” von Calliope Tsoupaki (*1963). Zwischen den Stücken machte Caroline Rohde anschauliche Ausführungen zu Hintergrundgeschichte und Interpretation der Musik.
Die Band .onion (Zacharias Faßhauer, Kontrabass, Nefeli Galani, Viola und Electronics, Richard Millig, Keys, Alexander Reiff, Schlagzeug), die sich mit “wildem Lärm, aber auch zärtlichen Liebeserklärungen”; zwischen zeitgenössischer Avantgarde und Pop bewegt, bot ein Set aus Songs verschiedener Genres (Punk, Balladen,Progressive) mit improvisatorischen Übergängen zwischen harsh noise und Technobeats.

“With .onion we move from contemporary avant garde to pop – or from pop to contemporary avant garde, depending on which direction you listen from. We also collect other contrasts, in terms of content, sound, emotion and other shells. That’s why our music is very different. There is wild noise, but also tender declarations of love. We’ll show you our collection. Besides, we’re dead serious about it all. Are we?
We are .onion: viola, synth, double bass, drums and voices.”